Juldikt

Okej, jag kunde inte hålla mig, det får blir en dikt till Julens ära.



Julaftons kvarlämnade glöd
dagen efter, på Juldagen
bland julklapparnas efterspel:
Ett slags lyckorus, ty
gårdagen klarade vi av, ja den blev rentav
lyckad, och idag
öppnas alla möjlighter
till det bättre.




Den låter kanske lite melankolisk, men den beskriver lite hur jag känner om Julafton och Juldagen. På Julaftonen är det alla viktiga traditioner och ceremonier: Kalle Anka, Julmiddagen, Tomten (Ja, vi håller fortfarande på med den traditionen i vår familj), julklapparna och tackhälsningarna. Sedan, på Juldagen, kan man bara ta det lugnt och njuta av det faktiskt är Jul.  Och använda (leka) med alla julklapparna man fick ;)

Än en gång, God Jul till er alla.

Kommentarer
Postat av: Sandra

vi hade också tomte;) fin dikt btw:)

2010-12-26 @ 01:39:28
URL: http://sandrahlind.blogg.se/
Postat av: Madelene

Anders, ska du inte fixa en blogg?

Jag skulle tycka det var rolig att följa dina funderingar och höra vad som händer på skolan. :)

2011-01-02 @ 14:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0