Erica med c

Här kommer en liten uppdatering från en annan del av världen där jag befinner mig för tillfället :)

Jag bor just nu i en liten by som heter Arguineguin i Gran Canaria där jag pluggar som planerat till massageterapeut. Jag är faktiskt färdigutbildad om 2 veckor vilket känns helt gaalet! För första gången i mitt liv så är jag utbildad till något, ett riktigt yrke.. Det känns helt otroligt och vuxet, och framför allt bra!

Kroppsterapiskolan som jag går på är en väldigt personlig skola, den finns i både Växsjö, Göteborg och så här på Gran Canaria. Jag anser att det är en väldigt bra skola! Vi får en väldigt bred grund att stå på, jag kan mer än bara att massera nu :) Olika tester och undersökningar, grundmedicin, sjukdomslära, töjningar, ergonomi m.m.
Skolan är den näst största massageskolan i Sverige, Axelsons är större. Mina funderingar var ju att gå på Axelsons först. Men jag är så glad över att jag tog chansen och for hit! För jag tror att Kroppsterapiskolan har gett mig mer än vad Axelsons någonsin hade kunnat gjort!

De människor som jobbar här är helt otroliga, alla är så fantastiskt kunniga och jag har fått träffat så många olika människor! Jag har träffat ett helt fantastiskt par som heter Johan och Elisabeth, de har lärt mig massor med massageteknik och töjningar som jag verkligen har nytta för. Krister heter den lärare som jag har haft mest. Han är som ett levande uppslagsverk! Han kan MASSOR! men han är lite kryptisk i sina svar, det gäller att lära känna honom lite :) Men den kunskap som han har.. det går inte att förstå hur stor den är!
Under en veckas tid hade vi en naprapat som heter Mia. Hon lärde oss otroligt mycket även hon. Hon undervisade oss i test och undersökning och gav oss massvis med tips med töjningar och vad vi ska tänka på i framtiden. Om hon har några föreläsningar och kurser när jag kommer hem som intresserar mig så kommer jag helt klart gå dem!
Sedan har jag ju träffat och tränat med Susanne Lanefelt ;) Den ni! Vilken kvinna alltså! Den energin är ju inte att leka med. Hon är så otroligt positiv och jag gillar henne! Visst, hennes stockholmska är ju som den är, men efter hennes föreläsning så fick en sån kick och jag var så uppåt! Hon är faktiskt helt fantastisk! Något annat går inte att säga :)

Boendet här nere då. Jag bor i en lägenhet med 5 andra, förut var vi 7 stycken i lägenheten men en av tjejerna gick deltid så hon for hem efter 5 veckor. Jag delar rum med en tjej från Umeå trakten. Boendet går förvånansvärt bra faktiskt :) att ta 6 pers från olika delar av Sverige, he dem i en lägenhet och sen fungerar det ? det är faktiskt ganska otroligt. Vi har inte smällt i dörrarna en enda gång ;) självklart har man blivit lite less någon gång, men det har ändå gått otroligt bra!

Mitt liv här nere är inte som det liv jag levde där hemma. Jag är inte samma person längre kan jag ju säga.. Jag känner att jag har utvecklats massor sedan jag lämnade Sverige. Jag lagar för det första massor med mat! Det trodde jag aldrig om mig själv :P

Det här är en otroligt vacker plats med otroliga människor, och jag tycker verkligen att fler än jag borde ta chansen och se något nytt! Det finns faktiskt mer än skogarna där hemma :) Fast, de skogarna är ändå det bästa som finns! Borta bra men hemma bäst, det har jag verkligen insett efter dessa veckor :) Eller, egentligen är det kanske inte själva platsen utan de är de människor runt omkring mig. Jag känner att jag kommer uppskatta allting där hemma så otroligt mycket mer, att få komma hem mitt i julstressen kommer kännas helt underbart!

Men jag ångrar inte för 5 öre att jag for hit. Det är verkligen ett minne för livet! Den har hjälpt mig att inse hur jag vill vara som person, vad jag vill göra med mitt liv och vad som verkligen betyder något.

När jag sedan kommer hem så bär det vidare till Umeå för min del :) Jag och Mats har fixat en lägenhet så nu ska jag bli sambo till och med :P känns helt galet det också, men som sagt, jag vet vad jag vill! Och då finns det ingen mening med att vänta! Man lever bara en gång, jag är kärare och lyckligare än någonsin :) Hoppas att ni andra har det lika bra som jag :)


Hoppas att ni har en underbar första advent!

Puss och kram på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0