Roligt... kanske?

Jag är en copycat. Åtminstone i det här inlägget. Inget av de nedanstående skämten tillhör mig utan är helt och hållet taget rakt av från en engelsk TV-serie som heter “Mock the Week”. Här är en länk till en you-tubefilm som visar ett klipp ur ett avsnitt. Bortsett från engelskan är det stundtals riktigt, riktigt roligt. En del av skämten har jag översatt (och modifierat) till svenska och det svenska samhället. Men alla står sig slätt i jämförelse med originalen som spelas upp live av komikerna. Hur som helst, jag hoppas att några av de här one-liners kan ge nån person ett gott skratt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=4A8EBZn543M&feature=channel

 


Varning: En del av skämten kan vara obscena… ;)


 

 

(Ur ett bröllopstal) Det är mitt jobb att nämna några knasiga, roliga saker om Micke, och för att börja med, bara som en uppvärmning, kan jag säga det här: Han är en hermafrodit.

 

That was a beautiful song… until you fucking sang it.


When you said that you were going to saw a woman in half, I thought you were a magician.


Thinking of you in these difficult times has given me an erection.


I don’t want you to think of me as a psychiatrist; I want you to think of me as a mental patient who killed the psychiatrist before you got here.

 

Du säger att du är paranoid men jag har en rapport här där det står att du såg väldig lugn och avslappnad ut i badet i morse.


Yes, I think your parents caused you problems from a very early age, Clitorina.

 

När jag sa att jag var positiv menade jag HIV.

 

Det där är min mjölk! Jag klämmer ut den ur mina bröst med hjälp av ett skruvstäd.


(Ur ett barnprogram) We’ve got a drawing here from Robert who’s nine; this is a shit drawing Robert.

 

Om du inte tycker att jag är nyfiken varför skrev du då det i din dagbok?

 

Har du problem med bångstyriga ungar? Känns det som om du håller på att tappa greppet över din familj? Köp den nya bestsellern ”Mitt hus, mina regler” av Joseph Fritzl.

 

(Från Moderaternas partistämma) Vi är oerhört glada för ännu en valseger för Alliansen och vill därför rikta ett stort tack till den som har gjort allt det här möjligt; Välkommen hit Mona Sahlin!

 

Såg du en trafikolycka i stan i helgen? Var snäll och kontakta mig. Jag är väldigt intresserad av att tysta ner alla vittnen.




Det var det, det mesta är taget från en specifik komiker, Frankie Boyle. Han är från Skottland och det hörs på hans dialekt när han pratar. Oftast brukar han odla ett rött skägg vilket gör att man lätt kan särskilja honom från de andra… förutom dialekten då också, förstås ;)

 

Har ni själva några skämt, one-liners som ni skulle tycka vara roligt att dela med er av? Delad glädje är dubbel glädje, som de säger. Det skulle vara roligt om vi tillsammans skapade en slags humorbank, ett lager med en massa skämt att hämta ur när vi känner för det, i vardagen, eller vartsomhelst.

 

Hoppas att alla har det bra och trevligt, sen det var så länge sen vi såg varandra.

 

Mvh, Anders.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0