En mysig jul

Många har sagt till mig att de inte tycker att julen är något speciellt.
Att det är en dag då man väntar hela dagen på att tomten ska komma
med julklappar och sedan är dagen slut.

Jag tror det man då har missat är själva julen!
För mig är det mysigaste med julen inte nödvändigtvis själva julafton utan allt innan.

Alla kvällar man dricker glögg ihopkrupen i soffan.
De tända ljusen och mysiga promenader ute i den svenska vintern.
Baka julkakor och koka knäck.
Då man paketerar paketen extra fint och kanske skriver ett julrim till.
När man som barn julpysslade.

Jag vill uppmuntra er att pyssla den här julen.
Du kan hitta massvis med julpyssel på Internet idag!
På hemsidan skapligtenkelt kan du klicka dig vidare till julpyssel
och hitta lätta och bra beskrivningar.
Sedan är det bara att klicka vidare:
pysselguiden
metsavastaa


Så förläng julen och gör den till något mysigt.
Försök få med dina syskon och föräldrar också
så blir det så mycket roligare!

/ Madelene


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0