Erika med K

Har läst lite inlägg här och jul och stress verkar vara huvudämnena, kanske hör det ihop? ;)

Men stressen verkar främst vara över vad som händer till hösten och där håller jag givetvis med. Jag har knappt tänkt på det eller oroat mig överhuvudtaget... förrän i tisdags när jag stod på jobbet med skurkäppen i högsta hugg, höst terminen (som brukar klassas som den segaste tiden någonsin) har precis sprungit iväg och tagit slut! Eller om en vecka lite drygt är det jullov och sen bara vårterminen kvar.. SHIT pomm fritts så att säga! Nu är det minsann dags att börja tänka på vad man ska göra till hösten (bli inte ännu mer stressade nu men det är bara att inse faktum..)

Mina planer har länge varit att sticka till Norge och jobba, planerna är fortfarande kvar men man tar ju liksom inte "fingrarna-ur-röven" ärligt talat och tar reda på hur man gör för att skaffa jobb och boende där osv. Skulle man orka ta tag i något skulle det vara betydligt enklare! Därför har jag bestämt mig att börja klura lite lätt på hur man gör om det nu är en möjlighet att göra till hösten. Annars tänker jag läsa en kurs av något slag (mammas idé, även min förstås bara det att jag inte vet vilken).. Polishögskoleplanerna måste ju vänta tills jag fyllt 20 men då finns ju ambulans/sjukvårdarpersonal kvar som är något som funnits i bakhuvudet bra länge de också. Det finns med andra ord lite att välja på men hur ska man någonsin bestämma sig, jag som är i princip helt värdelös på att bestämma mig.. Oavsett vad jag väljer så tänker jag också med hjärtat som har funnit sin plats hos en väldigt speciell kille, honom tänker jag givetvis inte lämna hur som helst. Men man lyckas alltid hitta en kombination av sina val så allt ordnar sig - optimist optimist! Hoppas inte heller att vännerna sticker allt för långt ifrån en men det kan man ju liksom inte stoppa, alla har sina drömmar och mål här i livet och dem ska man givetvis uppfylla och sträva efter :) wow vad djup jag låter...men det är ju sant! Inget ska få hindra en från att göra det man verkligen vill - kom ihåg det :)

 

// Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0