Helgbak

För er kära klasskamrater som har missat de så tänkte jag berätta att jag är en riktig jul älskare, därför anser jag att det är eran rättighet att veta om min mysiga julhelg!

Igår så började dagen med att jag satte igång med ett lussekattsbak som blev riktigt lyckat! Enligt pappsen var det de godaste lussekatter han ätit på år. Min syster tipsade mig om att man skulle ha i kesella och efter att man gräddat dem ska man pensla över med ägg, för att de inte ska bli torra lika fort. Jag blev själv riktigt nöjd!Mina planer på att baka småkakor efteråt gick inte fullt så bra, jag saknade x antal ingredienser så det var bara att vänta tills vi skulle åka till Hammerdal. På kvällen begav sig då jag och pappa till Hammerdal, först för att handla och sen hämta Sofia för att sedan bege oss till Gåxsjö kyrka för en julkonsert. Det märks i alla fall att jag inte är någon ICA handlare än (Koopra har ju gått i konkurs), jag trodde att ICA var öppet till kl 6 men det var fel, de stängde klockan 5 = vi kom 20 min för sent. Aja, det gick ingen nöd på oss, vi fick shoppa det viktigaste på OK istället.
Konserten i Gåxsjö kyrka var jätte fin! Så bra sjunget och fin stämning. Det var Cantilena kören som sjöng, Sofias mamma är med i den. Det är något speciellt med kyrkan i Gåxsjö, den är betydligt mysigare än den i H-dal. Så känner ni för att besöka en kyrka någon dag rekomenderar jag Gåxsjö kyrka ;)
När vi kommit hem fick jag för mig att jag skulle baka lite småkakor, så det blev två sorter innan filmen 28 dagar började. Bra film för övrigt!

Idag fortsatte min bakning, sammanlagt kom jag upp i sju sorter tror jag.. Bland annat havreflarn med och utan fyllning (fyllningen var smält marabouchoklad, mums!) hallongrottor, kanelsnittar, chokladsnittar, chokladkringlor och havre kakor tror jag det blev, kan ha glömt någon men men. Lite kakor blev det i alla fall!
Så känner ni er fika sugna är det bara att ta er en liten tripp till Fyråsskogarna och hälsa på mig :) Nystädat och fint är huset, för även det har jag hunnit med i helgen. Så det har varit en effektiv och mysig helg. Julmusik har spelats konstant. Jag hoppas att ni har haft en lika bra helg som mig, så ses vi i morgon :)

Jag förstår att du är förvånad min kära vän Erika, att även jag kan sitta vid datorn på helgerna ;)


Kommentarer
Postat av: Erika Dee

Du är S Ö T min vän! :D

Jag tänker definitivt ta en tripp till fyråsskogarna för det vattnas i munnen på mig när jag läser om alla kakor som just nu befinner sig i ditt hus! Nu ska jag även sova, vi la på för en kvart sen men jag blev kvar här en extra kvart och kom på att jag skulle slinka in här som du sa! ;) Sov gott <3

2009-12-06 @ 23:21:36
URL: http://endagmederika.blogg.se/
Postat av: Matilda

HAHA erica med c, snart är du nere i facebookträsket precis som vi andra ;)

2009-12-07 @ 09:31:17
Postat av: Matilda

HAHA erica med c, snart är du nere i facebookträsket precis som vi andra ;)

2009-12-07 @ 09:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0