I'm Not There



Såg nyss en bra film som handlade om Bob Dylan. Den hette som framgår av titeln till det här inlägget: "I'm Not There". Sex (6!) olika skådespelare spelar Dylan, tror jag. Alla heter olika, ingen heter "Bob Dylan",  men de ska väl på ett eller annat vis gestalta Dylan. Filmen växlar mellan svart-vit och färg, den använder sig av Dylans musik och ger en känsla av hur det är att vandra omkring i livet som artist, som älskare, som laglös, hemlös och helt enkelt som en människa.

Den var lite udda och annorlunda, men så är kanske Dylans liv också. Han är lite...egen. Jag gillade den i alla fall.

Jag kanske ska nämna några av skådespelarna: Cate Blanchett, Richard Gere, Christian Bale, Heath Ledger och så är det två till som jag inte kan namnen på. En av dem är en liten afro-amerikansk pojke på elva år. Alla spelar de Bob Dylan.

Rekommenderas även om man inte tycker om honom eller hans musik.

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0