Julens godaste knäck

Hej nu tänkte även jag försöka mig på detta det har tagit lite tid eftersom jag inte orkat leta reda på lappen med inloggningsuppgifterna på, men efter några kvällars funderande kom jag faktiskt i håg det så nu är jag här. Nu är det fredag väldigt härligt tycker jag. Veckan var väldigt trög, och det känns inte alls särskilt lockande att gå på skolan när jullovet är nära. Är fortfarande sur över att nästan alla som jag känner har fått jullov i dag, medans vi måste gå hela två dagar till, och inte nog med det prov har vi sista dagen också snacka om att de ska plåga oss in i det sista. Ikväll efter att vi sett slutet på den underbara filmen om den lilla rymdvarelsen E.T, gjorde mamma och jag knäck. Hon skulle promt testa en ny variant som hon läst om hon kallade den "julens godaste knäck"  den var med mandel ströbröd och (bakpulver ?!) Jag måste medje att jag var skeptisk till detta förslag, eftersom jag hör till den skaran som inte gärna vill att saker ska förnya sig, iallafall inte kring juletid. Det blev mycket skratt och jag lyckades träffa formarna mycket bättre i år, så jag kan bara konstatera att övning ger färdighet. Just nu sitter jag och funderar på om jag ska köpa mig den där fina kameran som jag tittade på innan, vill ju så gärna ha den men har för tillfället inte så gott om pengar, och en så dyr julklapp kan jag inte begära från någon inte ens mamma. Eftersom hon ska hjälp mig med det där dumma körkortet, det verkar bli en dyr historia. Nu ska jag fortsätta att fixa med min blogg, har blivit lite ringrostig sedan jag fixade den förra så inget går min väg just för tillfället men ni får ha det så bra i helgen//

Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0