"Vad vill du bli när du blir stor?"

Kära klasskamrater!
Våra tre år tillsammans börjar lida mot sitt slut, så vad sker efter gymnasiet? Har ni några planer? :)
Jag känner mig lite stressad, genom hela livet har vi ju fått höra frågan "vad tänker du bli när du blir stor?" Ni är väl medveten om att vi snart är "stora"? Skrämmande va? Dörrarna är ju öppna, vi får fria händer och har chansen att göra vad vi vill med våra liv. Det är ett ganska stort ansvar vi kommer få.

Jag har två funderingar, eller egentligen tre, beror på hur man ser det;) Antingen så kör ja på den här "hemmafru" rollen som ja har börjat med den senaste veckan. Jag bakade ju och städade som sagt ganska rejält förra helgen, har även börjat sticka en julklapp (ja vet, lite pinsamt, men ja tycker att de är kul!), så nu väntar ja i stort sett bara på den där rika, snart döende gubben som ja kan gifta mig med och ärva pengar när han dör. ´Så känner ni någon rik, näradöden gubbe så kan ni väl tipsa mig;)
Annars så har jag som plan att utbilda mig till massör, massageterapeut har legat högt upp på listan länge nu. Men jag har också fått upp ögonen för en SPA terapeut utbildning. Fast de jobbet är ju inte lika "bra" om man säger så. Man tjänar sämre och har inte samma jobb möjligheter. Sen har jag också som plan att utbilda mig till lärare. Jag har alltid velat arbeta med barn, så lågstadiet känns nu som ett självklart val. Jag kan ju egentligen hinna med alla tre om jag vill.. Men de är ju ganska mycket tid det handlar om. Jag ska ju vänta på att gubben ska dö också..
Men det vore kul att veta vad ni har för planer, jag har insett att vi har gått i samma klass nu i typ 3 år men ja vet inte vad ni vill göra med era liv. Så det vore väldigt roligt att höra era planer! Ha en fortsatt trevlig kväll :) Kram

Kommentarer
Postat av: Skåningen

Jag har också funderat mycket på vad man ska göra. Tänkte om man skulle bli något inom ekonomi eller något sådant kontorsjobb då man läser de nu...hmmm. Men har nu kanske kommit fram till att jag vill bli Polis :o, men inte vanlig tråkig utan inom piketen eller nationella insatsstyrkan :P Men de är en lång väg dit... Vi får se var framtiden bär av :)

2009-12-09 @ 21:44:59
Postat av: Christer

Själv har jag nog också kollat på polisyrket, men skall först se om att vara militär kan vara något. Kanske blir man en jakt- och friluftsguide, politiker eller så kanske man hamnar på samma jobb som morsan haft i över 35 år.. Dvs fylla på varor i en ICA-affär. Kanske inte så roligt, men vi verkar ju klara oss iaf.



Mvh

2009-12-09 @ 23:48:07
Postat av: Emma

Jisses så många polisapiranter vi har i klassen! Hur många är vi? Eller ska vi skriva historia på Hjalmar genom att HELA klassen utbildar sig till poliser och jobbar på samma kontor, med mera? Fy så roligt vi skulle ha! :D:D ;P

2009-12-11 @ 10:46:03
Postat av: Ångermanlänningen

Jag vill också bli polis, fast jag är ganska pessimistisk och tror att chansen är ganska liten att komma in på polishögskolan, iallafall de första åren från när man är mellan 20 och 27 år. Därför tänker jag sikta mot stjärnorna och försöka bli pilot, och jag ska fan komma till stjärnorna också! Om jag mot all förmodan skulle misslyckas så blir det en officerare eller brevbärare av mig. Jag vet inte om jag vill bli pilot heller.

2009-12-11 @ 12:43:06
Postat av: Johanna

Jag vill också bli polis.. Fast chanserna att man tar sig in är inte så stor, eller om jag säger såhär, chanserna att jag tar mig in är minimal :P Fast man kan ju alltid drömma :)

2009-12-14 @ 10:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0