En ny framtid

Förväntningarna, rädslan, sorgen, dunkande hjärtan och förvirrade själar. Nya tider väntar, en tid med nya äventyr och nya banor i livet. En tid där allt kan hända och vi lämnar det trygga och inträder det vuxnas värld. Är vi redo? vad vill vi göra? måste man göra något? Massor av tankar flyger runt, vilken ska man fånga och hålla fast vid, vilken blir den nya tryggheten? Det nya steget i livet? Måste jag bestämma mig nu eller kan jag vänta?

Efter en kväll med vänner börjar smått fundera på framtiden, en framtid som inte är så självklar längre. En framtid med nya steg och planer. Vissa har sina planer andra inte. Vad händer om man inte kan följa sina drömmar, ska man ge upp? Tänk om jag inte kommer in på skolan till hösten, vad ska jag göra då? Mycket tankar far som sagt runt i mitt huvud, men nu fick jag i alla fall dela med mig av dem. Mest troligen är jag inte den enda med dessa funderingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0