En oförneklig sanning

Det är svårt att förstår sig på döden, det är inte fören den bankar på din dörr som du om och om igen blir påmind om att döden väntar oss alla. Den är orättvis och självisk, den tar ingen hänsyn till omgivningen eller tiden. Framför döden är vi många gånger maktlösa.


Under de senaste två åren har jag känt mig som en svart ängel. Samtal har kommit som har vänt min värld upp och ner. Ett hål i hjärtat av en förlust är vad jag fått. Vare sig det var i går eller för ett år sedan kommer detta hål aldrig att läka, för det kommer alltid att saknas någonting där. Personer som jag mest troligen aldrig kommer att träffa igen, personer som har varit med och påverkat mitt liv och den jag är. Personer som jag har kunnat luta mig emot och som alltid funnits där.  Fast att nya personer kommer att ta plats i mitt hjärta, kommer alltid dessa människor att lämna en stor plats kvar hos mig, i mitt minne och i mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Erica

Fint skrivet Ronja <3

2010-04-27 @ 17:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0