Dagens fråga

Är det rätt att man inom damhockeyn inte får tacklas?

Kommentarer
Postat av: Christer

Nej. Vars fan är jämställdheten på väg? Hockey handlar om att slå på en puck, åka skridskor och tacklas. Inget annat.

2010-02-23 @ 17:42:47
URL: http://nordjamten.wordpress.com
Postat av: Daniel

Om du tror att ishockey går ut på att slå på en puck, åka skridskor och tacklas så har du ju helt och hållet missuppfattat vad sporten faktiskt handlar om.



Men om jag ska svara på frågan så tycker jag att det är fel att inte få tacklas. Det blir ju så jäkla mesigt spel ;P

2010-02-23 @ 22:36:32
Postat av: Christer

Vad handlar då Hockey om, Daniel?



Ishockey är en lagsport som spelas på is under användning av skridskor, klubba av trä, lätt kompositmaterial, glasfiber eller aluminium och puck. Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey



Din egen defination av sporten är snarare irrelevant då det är tacklingar i damhockeyn inlägget handlar om. Däremot ät min defination av hockey jag svarar för, oavsett om jag delar den med resten av världen.

2010-02-24 @ 09:56:08
Postat av: Anders

Jag vet inte vad ni tror men jag gissar på att man skadar sig väldigt mycket av tacklingar, och då vill man väl inte att ishockeyspelarna ska skada sig i onödan. Det är min gissning.

Personligen så anser jag att så länge det blir ett rent spel så är jag nöjd som tittare.

2010-02-24 @ 10:03:24
Postat av: Erica

Christer varför måste du alltid bråka..

2010-02-24 @ 10:18:26
Postat av: Christer

Diskussion (substantiv) samtal, överläggning, debatt. Ordet kommer från det latinska verbet discutare, där förleden är dis- (i sär) och efterleden är quatere (skaka). Det har med tiden fått betydelsen 'undersöka, pröva.



Tre ofta sammanblandade ord: debatt, dialog och diskussion. I en debatt har varje part en agenda som drivkraft. I en diskussion eller dialog kan det i stället vara sökandet efter kunskap eller konsensus som är målet.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion



Hörts talas om det ordet Erica? Själv tycker jag inte att jag bråkar, utan diskuterar. :)

2010-02-24 @ 12:48:07
Postat av: Rikard

Sluta citera vart enda jävla ord som du publicerar här, Christer.



Det enda du bevisar med dina ständigt stulna meningar är din egen oförmåga att självständigt framföra en åsikt. Du återger endast objektiva fakta i högst subjektiva diskussioner. Du försöker sedan maskera övergången från självständigt skrift till rena plagiat genom att smyga in några komplicerade ord för att övergången inte ska vara allt för uppenbar.



Att du sedan gör dig skyldig till brott när du låtsas som att det är din egenhändigt tillverkade text, det är en annan sak. Dessutom märks det oerhört tydlig när dina kommentarer blir citat.



Hädanefter råder jag dig att åtminstone använda dig av citationstecken när du "smyger" in citat. Helst av allt borde du ge blanka fan i det och komma med lite eget, så slipper vi ständiga dispyter här.

2010-02-24 @ 13:52:03
Postat av: Christer

När och vart har jag "citerat vart enda jävla ord" här?



"Att du sedan gör dig skyldig till brott när du låtsas som att det är din egenhändigt tillverkade text, det är en annan sak."



Jag har dessutom aldrig låtsas om att de citeringar jag gjort var min egna text, men visserligen glömt citattecknen.



Nu råkar det också bli så att vartenda jävla kommentar jag får på mina 'egna' kommentarer blir till personangrepp.

2010-02-24 @ 16:23:16
URL: http://nordjamten.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja enligt ditt första inlägg så verkar ishockey bara gå ut på att - "slå på en puck, åka skridskor och tacklas. INGET ANNAT."



Det enda du svarar på med ditt citat från wikipedia är vad ishockey är för något, inte vad ishockey handlar om. Men men. Om ishockey i dina ögon går ut på att BARA slå på en puck, åka skridskor och tacklas så måste det vara tragiskt för dig att titta på en ishockeymatch om du inte förstår vad sporten går ut på.



Dessutom:



"Word" på Erica och "jätte-word" på Rikard.

2010-02-24 @ 18:11:09
Postat av: Christer

Jahopp.. Då får jag väl ta tjuren i hornen och bli stångad i magen, som signaturen "8" skulle sagt. Jag får låta bli att "bråka" och börjar kommentera och diskutera som jag alltid, enligt mig, gjort istället. Eller hur anonym?

2010-02-24 @ 18:26:57
URL: http://nordjamten.wordpress.com
Postat av: Daniel

Nu slopar vi tjafset tycker jag. Blir tråkig stämning på nått sätt. Även att det anonyma inlägget är mitt, dock så försvann namnet av någon anledning.

2010-02-25 @ 18:14:03
Postat av: ´Christer

Ett mycket bra förslag. :)

2010-02-26 @ 09:11:32
Postat av: christoffer

nej nu jävlar ska vi reda ut det här. vad handlar ishockey om, kan någon rättfärdig människa skriva en kommentar här och redogöra för vad denna sport är?

2010-02-26 @ 09:15:07
Postat av: christoffer

*innebär

2010-02-26 @ 10:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0