Att bli stor

Söndag eftermiddag..

- Emma, vart ska jag och Ingrid bo när du blir mamma?
- Du menar när jag flyttar hemifrån?
- Ja-ah?
- Hmm, ja ni bor väl kvar här hemma. Du på ditt rum och Ingrid kanske har flyttat in på mitt rum.
- Men åh, alltså när mamma och pappa blir gammal. Vem ska ta hand om mig och Ingrid?
- Tycker du att det är jag som gör det nu?
- Näe, men vi kan ju inte bo själv.
- Men när mamma och pappa är gamla så är ju ni också stora och bor nog i ett eget hus eller så.
- Ja, då kanske vi har en egen pappa eller mamma att bo med.

Senare på kvällen

- Emma, kan inte du skaffa en pappa som dansar och som inte har någon mamma?
- Tycker du att jag ska skaffa pojkvän?
- Ja, du är så seg.
- Jo, jag får väl försöka att se hur jag kan lösa det.



5-åriga lillasyster Majas frågor och tankar när hon kommit på att vi blir stora och tycker att det börjar vara på tiden att jag skaffar kille. Barn är underbara.

Kommentarer
Postat av: Sandra Lind

åh! så söta barn kan vara!

2010-01-27 @ 19:47:28
Postat av: Rebecha Ramström

Haha vad gulligt ;)

2010-01-28 @ 19:08:33
URL: http://rreg.blogg.se/
Postat av: Robin Hagström

Haha, love it x)

2010-01-28 @ 20:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0