Och så var hon igång igen

Ibland frågar jag mig själv varför. Varför och hur kan man tycka att något som dans kan vara så ofattbart roligt?
Strömsundstidningen för ÖP var och gjorde en intervju om ungdomar som dansade förra veckan på dansträningen här i Ström, och jag var självklart där och dansade. Reportern frågade varför jag hade börjat dansa och vad som var det bästa med denna hobby. Fundersam som man blir vid direkta frågor, tänkte jag på hur jag borde svara så att det lät bra. Men det var ingen mening att ens försöka säga ett "korrekt" svar, för det finns inget sådant.

Jag började dansa när vi hade danskurs i skolan. Jag tyckte att det var roligt och fann att jag hade förvånansvärt lätt att lära mig och när jag mitt upp i allt vann en plojtävling tillsammans med Johan så blev inte saken sämre - jag älskade att dansa. Och när man dessutom fick någon sorts respons på att man var hyfsad så växte intresset för att fortsätta i denna genre. De bästa sakerna med dans är både det sociala genom att man träffar en massa nytt, trevligt folk som delar samma intresse som en själv och dessutom är det ett ultimat sätt att motionera på ett varierat sätt. Att dansa är att röra sig till musik och det finns nog inget bättre än att få kramas till en lugn och mysig låt tillsammans med en grabb, eller att få frigöra lite energi till en fartfylld danshit som spelas utav ens favoritband.

På tal om dansband, här är mina favoriter:
* Zlips
* Jannez
* Fålings
* Shake
* Blender
* Highlights
* Scotts

Listan är lång, men oh så bra den är ;)

Visste ni att man skriver ut recept på motion, och att i många av de fallen så rekommenderas dans som den bästa motionen, då man får röra på hela kroppen?

Tänk er en kväll och man ska på dans: man tar på sig snygga kläder, fixar håret, sminkar sig och åker sedan iväg med höga förhoppningar om att "ikväll ska bli den bästa". Känslan när kvällen är slut och alla ens förhoppningar uppfylldes - det är glädje och kärlek. I alla fall för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0