Studenten!

Tack så hemskt mycket kära Sp3 för dessa tre år! Ni har varit min bästa klass! :D
Studentdagen var ju inte minst en as bra dag! Frukosten hos Ellinor, Talet i kyrkan,
filmen i klassrummet, träffen hos Veronica, hörnet...allt var awesome! :D

Jag tänkte bara dela med mig av min dikt, som jag läste med hjälp av Recha å Seresena i matsalen.
Hoppas ni alla får en underbar framtid!! Jag önskar er alla det allra bästa! <3

Dikten

Nu är studenten här, vilket jävla besvär.
Mat som ska fixas, drinkar som ska mixas.
Prov som ska skrivas, uppsatser som ska rivas.
Stressen för att få allt klart, nu när allt ska gå med en väldig fart.

 

Så kommer dagen, då vi tar oss i kragen.
Tar första steget mot en arbetande värld,
En början på en ny färd.

 

Att säga hejdå till det gamla
Och hej till det nya, är inte alls lätt
Men det är väl det som är rätt?

 

Så nu springer vi ut, för att få ett slut
På något vi kämpat med i 12 långa år
Något som satt sina spår.

 

Japp, nu är studenten här,
Å vi ska snart ut å ”fär”.
Men kul har vi haft, nu ska vi ut och dricka saft,
Utan minsta besvär, för vi har tyckt om att ta studenten här.



Ha det! //Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0