Studenbalen

Någonting som redan skapat diskussion på facebook är att det för första gången ska vara åldersgräns på studentbalen. Ingen under 18 år får vara delaktig.

Vad tycker ni egentligen om detta? Är det bra och skapar det mer gemenskap, då ingen behöver sitta utanför pubben eller är det dåligt pågrund av att det kan vara svårt att hitta någon som är äldre än 18 att gå med?

Tänkte att det kanske är en fråga som kan skapa lite diskussion på  denna blogg. Känns som att det varit lite dött om det på sista tiden.  




Kommentarer
Postat av: christoffer

vansinne? tänk såna som har en flick-/pojkvän är något år yngre som de vill gå med, men inte kan det längre. du har dock en poäng om det där med puben.

2010-03-29 @ 19:52:17
Postat av: Emma

Det har funkat fullfint så förstår inte på ett sätt att det måste bli ändringar nu. Men förstår att det är svårt att planera och hur man än gör så kommer inte alla att vara nöjda, tyvärr. Men om det är p.g.a. att de har pubservering så kan de för mig lika gärna utesluta alkoholservering. Kan inte vi bli första studentklasserna som INTE dricker alkohol på balen? :P Planerna för mig sprack iaf, det är därför jag debatterat idag och det är absolut inget personligt mot någon. :)

2010-03-29 @ 20:01:34
Postat av: Sandra Lind

håller med christoffer, man kanske vill ta med sig nån under 18. det finns även folk som är över 18 och inte går på puben.. varför ska dom lida av detta dåliga beslut?? vad händer härnest? ska dom bara låta treorna gå på balen? vansinne. låt man ta med vem man vill!

2010-03-29 @ 20:13:15
Postat av: Ronja Mårtensson

Hehe roligt att min fråga skapade lite diskussion i alla fall. Själv är jag neutral i denna fråga. Jag tycker att alla borde fått varit delaktiga i röstningen om åldergränsen, samtidigt som jag kan tänka mig att det är ett stort ansvar att hålla i balen och jag kan tänka mig att det inte är lätt att få allt att passa in för alla.



Jag vet inte vad probelmet var som bidrog till att det infördens en åldergräns. Kanske var det för att göra allt lättare. Dock tror jag att en ännu större debatt hade startat om alkoholen hade uteslutits. Då hade det säkert uppkommit större protester.



Men som sagt lider med er som måste planer om balen och hoppas verkligen att det löser sig för dig Emma och andra som hamnar i liknande situation.

2010-03-29 @ 20:36:46
Postat av: Madelene

Jag tror att detta kan leda till att färre killar (studenter) går på balen då det ofta är de som går med yngre tjejer i gymnastiet. (självfallet finns det också tjejer som går med yngre killar).



Jag kan ändå se fördelarna.. Man vill att alla männsikor ska vara mer samlad och inte att en del är i baren på nordica och andra i oasen.



Dock tyckter jag det är väldigt tråkigt att det meddelas om det här så sent, eftersom att många har redan fixat kavaljer som nu är för unga.

2010-03-30 @ 13:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0