21 21 21 21 21...

Vi växer upp, det är den bittra sanningen! Ena dan funderar man över vad man ska göra i framtiden, andra dan funderar man över varför man inte svarade annorlunda på en fråga, en annan dag funderar man på hur många myror som bor i en myrstack. Man ska inte tänka så himla mycket, det blir bara snurrigt av alltihop. Vi går strax ut gymnasiet, livet börjar på riktigt. Några av oss kommer flytta hemifrån för första gången, bo i egen lägenhet, handla sin egen mat och betala sina egna räkningar. Andra bor hemma och lever på mamsen och papsen lite till. Huvudsaken är att vi gör vad vi känner för, det är det viktigaste! Man ska inte försätta sig i en situation där man inte trivs, man kan pröva ett tag och sedan få upptäcka att det är alldeles fel. Ta ingen skit helt enkelt. Många funderar på det här hur man ska lyckoönska alla på studentdagen också, köpa något, blommor och så vidare. Vissa vill, andra inte. Jag är kluven, eller har inte kommit på något bra ännu. Men kort och gott önskar jag alla en bra start på det som kommer härnäst, efter studenten. En grym sommar och en bra start på någonting, vad än det är! Jag är övertygad om att det kommer gå bra för alla i klassen i framtiden, vi har alla våra ambitioner och möjlighet till att lyckas med det vi vill här i livet. Man måste bara ta chansen och våga satsa - om det är det man vill. Jag har haft tre suveräna år, träffat massor av kanonroliga människor med många olika härliga personligheter. Det blir många bra minnen på tre år och det är dom jag tänker ta med mig vidare och minnas från gymnasietiden. Jag hoppas också att vi kommer kunna hålla kontakten även efter gymnasietiden, för gör vi inte det känns det inge roligt alls att sluta! Det var bara det jag hade att komma med :) det är inte slut än men 21 dagar är galet nära (3 veckor på dagen idag)!

Ta som sagt vara på den här tiden som är kvar nu, studenten tar man bara en gång i livet!! Ta hand om varann också för den delen - vänner är dyrbara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0