Att nöja sig

Det har varit en del diskussioner om livsmål här på vår skolblogg.
Men jag kan faktiskt bli lite ledsen när jag läser en del av sakerna.
Självklart så kan det vara bra att ha livsmål osv.
Men det finns faktiskt saker som är bättre för människan att lära sig.
Jag tycker att man inte hela tiden kan leta efter nya mål, saker som
ska bli bättre, saker man ska göra…

 

Du måste någon gång nöja dig med det du har och inte alltid se på det grönare gräset.
Nu kommer vi alla att kliva över till en tid då vissa studerar utomlands,
pluggar till det häftiga arbetet, flyttar till flashiga staden och en annan
har det perfekta drömförhållandet eller lägenheten.

 

Det är inte konstigt att så många upplever en tidig ålderskris vid 25
för att de inte har hunnit göra allt de skulle ha gjort!

 

Men vet du en sak?
Du kommer inte att göra allt.
Du kommer inte att få allt.
Du kommer inte att uppleva allt.
Jag tror att det är när vi lär oss det som vi kan uppleva den riktiga lyckan.
För riktig lycka kommer inte av att du har varit au pair i frankrike eller
att du har den snyggaste bilen på återträffen om 20 år.

 

För på återträffen om 20 år så kommer vi att vara ett gäng 39-åriga vanliga människor,
med vanliga arbeten och liv. Det är faktiskt inget fel med det.
Vi kommer alla få vår beskärda del av upplevelser i livet.
Men vi kommer aldrig att få uppleva allt.

 

Madelene


Kommentarer
Postat av: Robin

Du gör mig deprimerad.. Ett vanligt liv suger!

2010-05-12 @ 23:20:20
Postat av: Madelene

Jag tror att om man har föreställningen om att "vanligt" liv är förfärligt så kommer man aldrig bli lyckligt. För att man kommer alltid känna att "det liv jag lever är vanligt" hur vanligt eller ovanligt liv man lever! :P

2010-05-14 @ 20:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0