Sjung om studentens lyckliga dag!

Det börjar närma sig nu, dagen som vi alla har väntat på: vår kära studentdag!

Jag vill anta att det inte bara är jag som räknar dagarna. 27 dagar tills att våra slutbetyg sätts en gång för alla och endast 35 dagar kvar till vår studentdag. 35 dagar… 35! Det kommer att gå hur fort som helst, och tänk på hur många roliga aktiviteter vi har att vänta innan själva studenten! Mösspåtagning, poängjakt, brännboll, balen och mycket, mycket mer.


Samtidigt som denna känsla av eufori sprider sig i kroppen när jag tänker på den stundande studentdagen så blir man samtidigt lite stressad… 27 dagar tills betygen sätts… Hur mycket skolarbete ska vara klart innan dess? Har jag presterat tillräckligt bra så att jag kommer in på skolan som jag sökt till hösten? Det är många frågor och orosmoln som cirkulerar. Kanske det är just därför jag sitter och försöker skriva ihop en massa skolarbeten klockan 20.47 på en fredagskväll.


Nej, men nu ska jag vara positiv och tänka på alla roligheter som vi har att vänta. Dessutom ska jag ta tag i skolarbetet nu i helgen så jag slipper vara ute i sista minuten vid ett senare tillfälle. Det är alltid bra ska ni veta!


Ha en bra helg allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0