Sommar!

Hejsan Svejsan!

Snart nalkas sommaren och för tillfället ser det ju riktigt bra ut på väder fronten!
Med sommaren kommer något som de som inte tar studenten kallar för "sommarlov".
Det är något vi aldrig kommer få uppleva igen...
...känner ni er lika pepp inför sommaren nu? ;)

Nej, men sommaren är en härlig tid, fylld med sol, bad, vänner och t.o.m. jobb för en del.
För mig kommer denna sommar innebära...just det... JOBB!
Men lite annat hoppas jag få tid med innan hösten kommer igen...

En låt som i alla fall får mig på sommar humör är:
Robin Cook - I Won't Let The Sun Go Down On Me

Låt mig måla upp det för er!
Tänk er en riktig varm sommar dag, ni är naturligtvis lediga.
Ni ligger i en hängmatta, med stereon på högsta volym (Robin Cook bl.a.).
Solglasögonen är på och ni är allmänt utvilade.
Men det är då törsten kommer in i genom ett hörn i vår fina målning!

Detta är mitt råd till er sollapande, törstiga, studenter!
SLUSH
Du behöver:
En mixer
IS
Koncentrerad saft

Så här gör du:
Häll ner all is, tillsammans med lagom mycket koncentrerad saft.
TOK MIXA -det ska inte finnas några stora is bitar kvar alls-
Häll upp slushen i ett glas, ta ett sugrör och NJUT!

Ha en bra sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0