Tiden efter gymnasiet

Jag kom på en sak som kanske kunde få igång bloggen lite :)
Dock helt frivilligt så kan vi väl skriva ett inlägg om oss själva, vad vi gör nu efter gymnasitiden. Kan vara roligt att se vart alla har tagit vägen :)

Jag vet ju att många har förflyttat sig i sverige och även utomlands en sväng.

Jag själv har förflyttat mig tillbaka ;)

Det började med att försöka ta sig upp dagen efter studenten och packa sig in i bilen och åka hem 70 mil söder. Kände redan faktiskt då att jag snart kommer vara i jämtland igen ;) Dagarna, veckorna och månaderna gick av sommarjobb. Japp tiden gick fruktansvärt fort när man skurade toaletter men grymt kul hade jag ändå :D

En vacker dag eller näe, jag tror faktiskt det regna ute.. Men i alla fall så fick jag sån snille idé, äh jag flyttar till Östersund! Detta var i början av augusti skulle jag tro. Folk omkring mig blev inte så förvånade, det är liksom här i jämtland jag hör hemma. Bodde ju här under mina underbara 3 gymnasieår. Jag kände dock inte för att flytta tillbaka till just Strömsund.. 

I alla fall så fick jag tag på en lägenhet tack vare Erika O :D Så den 29e september fyllde jag bilen och en släpkärra och tog med mig mamma uppåt i landet åter igen.

Så nu bor jag i en liten, väldigt liten men mysig lägenhet högt upp på Frösön. Bott här i exakt 22 dagar! Och har endast haft besök av en enda liten själ.. Så välkomna att hälsa på, men inte alla på engång ;) Har ju såklart även hunnit besökt fina lilla Strömsund :)

För tillfället är jag arbetslös eller nej det kan man inte kalla det, börjar jobba på mitt "extra ställe" imorrn och hoppas jag får ha kvar några timmar där :) Annars så börjar jag jobba inne i Östersund den 8e november då en ny restaurang/krog öppnar så ni kommer att hitta mig där, Cuprum! (y) Så hoppas ni dyker upp där och tar er något gott och dricka och att jag får stå och skratta åt er när ni är onyktra och springer omkring på dansgolvet ;)

Så nu vet ni vart ni har mig ;)
Såå vart är ni och vad gör ni? :D



Vi ses.
/ Rebecha

Kommentarer
Postat av: Robin

Ja ska skriva lite om min bartenderutbildning i sinom tid... Men ja orkar inte just nu :P



Om dom behöver en bartender på den där krogen kan du ju hälsa från mig! ;)

2010-10-20 @ 22:21:14
Postat av: Rebecha

Bra Robin! :D



Jajust, jag tänkte faktiskt på dig just för den anledningen! Jag ska se vad jag kan göra ;) Det är faktiskt lite snålt med bartender :p

2010-10-20 @ 22:29:21
URL: http://rreg.blogg.se/
Postat av: Erika.O.

:D :D De e underbart att ha dig här uppe igen!! :D Å ja kmr inom en framtid att hälsa på dig! :D

<3

2010-10-21 @ 17:19:13
URL: http://ewreka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0